De auteurs en het boek
Kurt Ostyn over
Cis Scherpereel
Hij noemt zichzelf een coach, inspirator en strateeg (“CIS”) voor ondernemers met ambitie. Terecht. Zijn ruime ervaring in e-commerce en online strategie deelt hij voluit met ondernemers die op een kruispunt van keuzes staan en vaak twijfelen welke kant ze op moeten. Cis houdt van een no-nonsense aanpak en is een ideale sparring partner in de zoektocht naar jouw oneerlijk voordeel. Hij is een gewaardeerd spreker, docent en auteur van “De people factor in e-commerce”, waarin hij inzicht geeft in het belang van mensen in een door technologie gestuurde business als e-commerce.
Cis is de man van de organisatie.
Cis kan je omschrijven als een meester in strategische architectuur. Hij weet met grote precisie te detecteren, analyseren en te selecteren welke elementen binnen een traject op welk moment moeten worden uitgespeeld. Hij is gepassioneerd door de kracht en het belang van mensen in een wereld waar iedereen met technologie dweept. Cis is iemand die met zijn kennis en ervaring een veranderingsproces overzichtelijk weet uit te tekenen. Hij is de man van de structuur. De man van de controle.
Cis Scherpereel over
Kurt Ostyn
Voor Kurt is marketing zeker geen exacte wetenschap. Hij heeft de gave te kunnen lezen wat niet geschreven staat en te horen wat niet gezegd wordt. Kurt houdt van onderscheidende verhalen en werkbare strategieën en heeft voor het uitwerken daarvan reeds meer dan 20 jaar ervaring. Oog voor eenvoud is een van zijn lijfspreuken. Hij is een beklijvend verteller tijdens lezingen rond thema’s als “De evalutie” of “Wat als Jezus wifi had”. Hij is ook auteur van o.a. “De prinses op het witte paard”, over het unieke verhaal van parketproducent Lamett.
Kurt is de man van het organisme.
Kurt schenkt vooral aandacht aan de cultuur, de ziel en het “DNA” binnen een onderneming. Hij slaagt erin deze holle termen concreet te maken en voor iedereen helder te benoemen. Geen theoretische modellen dus bij Kurt, maar strategieën die gedragen kunnen worden door ondernemers en hun medewerkers. Hij houdt van ideeën met een hoek af, verrassend, afwijkend van de standaarden. Bekijk je de boekenkast van Kurt, dan vind je er nauwelijks boeken over marketing. Zijn favoriete onderwerpen zijn sociologie en (neuro-)psychologie. Kurt is iemand die observeert. Tussen de lijnen leest. Hij schuwt het ‘grote gelijk’ en durft ontwapenend eerlijk uit de hoek komen. Hij graaft naar de essentie en zweert bij ‘eenvoud’. Dat maakt hem een a-typische marketingadviseur.
Die symbiose tussen organisatie en organisme is meer dan het DNA van Mex United.
Het is de basis voor onze unieke aanpak. Misschien is het wel ons oneerlijk voordeel…?
“Het oneerlijk voordeel” is een boek voor ondernemers met de ambitie om het verschil te maken. Het boek is geschreven met de Vlaamse KMO voor ogen. Niet met de grootse wereldvoorbeelden dus, maar met verhalen en cases van bij ons. Want Kurt en Cis zijn (dankzij hun West-Vlaamse roots?) ervan overtuigd dat herkenbare voorbeelden ondernemers kunnen aanzetten tot actie.
Het boek is een inspiratietocht zonder de pretentie wetenschappelijk of academisch te zijn. Integendeel. Het leest als een trein en geeft je zin om je eigen merk of bedrijf vanuit een ander perspectief te bekijken en je eigen oneerlijk voordeel te ontdekken.